31 Mart 2012 Cumartesi


SİYAH BEYAZ EVİM...

‘’birşey özlemem gerekiyorsa seni özlerdim’’ derdim
Bana sorduğunda özlemenin anlamını en esaret dolu akşamların
En acımasız yarınların peşinden giderken
Ve kovaladıkça kaçan,beni arkasından sürdüren umutların gerisindeyken
Doğal afetler geçirdiğimde içimde
Yangınlar,seller,depremler üsütmden,bedenimden geçtiğinde
Hasret tipisine kapıldığımı anlıyorum
Vuslatlar girdabına düştüğümde
Umutsuzluk fırtınasına girip
Kavrıyorum bir sevdanın gözlerine esir düştüğümde
Oryantal havası benim takıldığım,gönlümün takıldığı
Ne çalsalar ben oynarım gibi geliyor
Daha doğrusu kalbim,yüreğim ne yöne gitseniz gelir gibi bekliyor
Bu şehir bana dar geliyor daha doğrusu
Daha geniş,daha ferah bir mekana taşınmanın vakti
Olmalı taşındığım mekanda sessizliğin uğultusu
Ben o kulağıma çalınan uğultularla yazmaya başlamalıyım
Öfkenin ve umudun adını mavi üstüne beyaz çizgili sayfama
Beni ellerden saymayan komşularım olmalı
Ben bas bas bağırmaya başladığımda şiirlerimi
Kapımı çalıp şikayetçi olmayacak arkadaşlarım bulunmalı
Bir fotoğraftı benim çizdiğim tablolarıma bir ressam misali
Umudun resmi
Umutsuzluğun kapkara tablosu evimin duvarında
Evim bir siyah bir beyaz boya ile kaplı
Hep hatırlatsın diye boyadım
Umudu ve umutsuzluğu anımsatsın diye
Elimdeki fırçayla bedenimin yarısını beyaza
Yarısını siyaha boyadığımda
Benimkisi hüküm giymiş hayaller
Kalemi kırılmış öfkeli ve kırgın bedenlerin sesi
Ben o bedenlerin kalemiyim
Kalemimden damlar onların kanları ve gözyaşları
Ne parmaklıklar
Ne esaret zincirleri
Ne de gardiyanların bitmek tükenmek bilmeyen işkenceleri
Zorla bir sevda tüketilir mi?
Sen ne kadar zulmetsende,ne kadar öldürsende
Öbür dünyada iki elim yakanda olur
Bakma sana ‘’canım’’ dediğime
Sen benim hasmım,kanlım
Umutsuzluk benim en acımasız düşmanım
Çirkin bir inancım
Bitmek tükenmek bilmeyen bir sabrım var benim
Hadi bakalım
Kovalamaca son hızıyla devam etsin
Sen kaçmalarda,ben senin peşinde
Unutma!
Çapraz giden her çizgi
Elbet birgün kesişir bir yerde...
                                                           Ewren

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder